torsdag 17 januari 2013

A-train

Idag var en bra dag: först lyckades jag fixa alla mina papper och saker (nästan i alla fall) och dammsuga mitt rum. Sen awesome lektion om Snövit och att tolka myter - träffade ett trevligt gäng människor som var lika nördiga som jag.
Mina anteckningar i mitt nya fina häfte

Så det var trevligt. Sen hade vi gemensam "middag" i köket på Izzie's inbjudan (även om det bara var hon, jag och Irene, men det var trevligt ändå - vi diskuterade amerikansk politik). Sen dans! Första gången jag har åkt runt själv i London på kvällen, lite läskigt men inte så farligt, klockan var ju ändå bara 21. Det var rätt svårt att hitta stället:
Ser sådär lagom mystiskt ut, eller hur?



Men de hade en skylt i alla fall! Problemet var bara att det fanns tre dörrar, men den som det lös i visade sig vara en pub istället...

Vem kunde ha gissat att det här var dörren? Lite som Swedish Swing Society's dörr. Men lokalen här var jättefin!


Promenaden dit var i alla fall underbar.



Jag!


Folk var väldigt duktiga trots att det var ett så litet ställe! Jag tror inte att jag hade en enda dålig dans (några märkliga kanske, men det är det ju alltid). Och att vara svensk är alltid bra i Lindy sammanhang, jag dansade med en kille, (Shaun?) som kände alla lärare från Chicago och som senare visade sig vara en jätteduktig balboalärare. Det visste inte jag när jag bjöd upp honom, men han var väldigt duktig på att dansa. Sen träffade jag ett trevligt gäng människor som rekommenderade mig att dyka upp på ett evanemang imorgon som tydligen ska vara jättebra. Kanske gör det istället för Bop....


I övrigt så köpte jag de här söta tvättmedelspåsarna - finns sånt i Sverige? jag gillar dem i alla fall, de luktar gott, är ordningssamma och färgglada.



Så känslan för idag är generally:tumblr_inline_mgp84snx431qcn3a6.gif


2 kommentarer:

  1. Du är modig som tar dig iväg, och dessutom hittade i så skumma kvarter : ) Visste du någon som du kände som skulle dit? Hur kom du hem sen?

    SvaraRadera
  2. Nope, jag hittade stället på nätet så jag kantade iväg själv. Sen fick jag skjuts hem av en av dansarna som var danslärare på Universitetet :)

    SvaraRadera