söndag 27 januari 2013

Are you in, or are you out?

Det blev inget inlägg igår, men det har sin förklaring. Jag spenderade större delen av dagen i Kingston; en jättemysig bit av London med en gata som heter Old London Road och som har världens sötaste antikvitets affär. Från utsidan och första anblicken inifrån så ser den jätteliten ut, 


men den liksom snirklar sig runt i två våningar och en bit in genom små rum och bås som sitter ihop med varann - sådär som det brukar vara i antikvitets affärer. Men de hade inte bara gamla speglar och möbler, utan även en hel del kläder och andra roliga saker. Så dit ska jag nog gå igen. I övrigt så var Kingston mycket fint, flera shoppingcenter, men även gå-gator som gav ett småstadsintryck. Dessutom hade de TIGER som sålde det här

Tyvärr så var smaken väldigt mesig, men de kostade bara 1£.

Och så hittade jag Clas Ohlson. Nu klarar jag mig igenom allt.


  Känt konstverk i Kingston


Jag tycker att det är lite läskigt att åka taxi i London - men jag skulle nog känna mig trygg i den här. Taxi versionen av Nattbussen.



Sen på kvällen så gick vi på modevisning. Det var såhär: Jag och Izzy och Irene gick till en filmvisning som Roehampton Film Society hade anordnat. I pausen så satt vi och pratade när det kom fram en kille och undrade om vi kunde gilla en sida på Facebook som tillhörde hans third year project. Det visade sig att de hade skapat ett vintage märke (vad det innebär vet jag inte riktigt, men det verkat vara någonslags återförsäljning av köpt second-hand) och de skulle ha modevisning med efterfest på en klubb i Dalston Junction (vilket passade mig väldigt bra eftersom jag ska dit själv i veckan). Så jag tänkte, varför inte? Det kan väl vara kul, jag har aldrig varit på  modevisning. Jag frågade runt lite vilka som ville komma med, och till slut blev det jag, Rachel och Elisabeth som for iväg. Det tog en timme att ta sig dit och på vägen började det regna. Det var en smula svårt att hitta, och när vi kom dit så var det ännu svårare att hitta toaletterna. Vi frågade och de sa "downstairs". Okej, det kan väl inte vara så svårt att hitta? Men det var det, till slut hittade vi en dörr märkt "fire escape", men som hade en mörk trappa som ledde ned i en ännu mörkare gång. De andra två vågade sig ner med hjälp av sina mobiler, och till slut hittade de en lampa, så vi gick vidare genom gången och lyckades hamna backstage till modevisningen. Det kändes lite konstigt att vandra runt bland modellerna, speciellt när någon frågade "Who are you? Are you models?" Men det var tydligen de enda toaletterna som fanns så vi var på rätt ställe.



Sen var det själva modevisningen, det var rätt kul, men mellanakterna var sådär. Det var ett par tjejer som sjöng rätt bra, några dåliga rappare och en riktigt hemsk burlesk show. Den var överdriven, hetsig och i fullt strålkastarljus. Har man varit till Fröken Frauke så vet man hur det ska vara, det här var nästan plågsamt att se....

Eftersom det fantastiska transportsystemet i London slutar gå efter kl 12 (även på helgerna) så tog vi sista tåget hem kl 23.30, men när vi kom till Barnes Rail Station kl 00.40 så hade sista bussen gått. Det är ingen lång sträcka att gå - jag går oftast - men vi lyckades hamna mitt i ett ordentligt regnoväder, faktiskt det första regnovädret sen jag kom hit! Synd bara att det var när man var fullt sminkad och hade högklackat. Mina fötter hatar mig idag... Men vi hade kul igår!

1 kommentar:

  1. Låter som ett intressant äventyr i går kväll, själv ska jag till en respektabel restaurang i Helsingfors i kväll och träffa nordiska sossekvinnor.

    SvaraRadera