tisdag 16 april 2013

Announcement number one: All announcements will be cool from now on.

Min plan är att ta en dag till ledigt innan jag sätter igång med pluggandet igen. Har en essay helt klar och de andra två är påbörjade så det är inte superstressigt i alla fall. Jag är ju en sån där person som måste göra allt direkt, annars stressar jag bara över det. Men nu har jag haft så mycket annat roligt att göra och det händer så mycket på en gång som måste ältas och funderas över i en evighet...  Jacob har varit här i alla fall och jag har verkligen saknat våra evighetslånga promenader och samtal om allt mellan himmel och jord.
Dagarna gick så himla snabbt också; vi promenerade runt halva London känns det som...
Vi såg bland annat strandkonstnärer (det var en drake)


Den här är tillägnad Fredrik - från Jacob. I'm just the messenger.


Sen var vi supercoola och hängde i Trafalgar Square - trots regn och blåst!

Men vi var så häftiga så det gjorde inget att det var lite kallt.

Det verkar som att de har mycket cirkus här: det har jag totalt missat! Jag sökte ett jobb på Cirkus Scott för i sommar, och även om jag kanske inte får det (men vi håller alla tummarna - eller hur?) så fick jag i alla fall 100kr rabatt, gissa vem som ska gå på cirkus?


Sen köpte jag ett par solglasögon också (dock inte de som Jacob har på sig...) på Brick Lane


Vi passade också på att prova lite hattar inför Jacobs framtida 1940-tals stil. Men de här var kanske mer åt cirkushållet...


Favorit i repris (från facebook). det var jäkligt svårt att ta det här fotot ska jag berätta. Det var inga människor där som kunde ta fotot åt oss (gatan är vääääldigt kort) så vi fick verkligen manövrera för att få båda oss på bild + skylten - men vi lyckades!



Sen lekte vi turister också, ingen resa till London är komplett utan foton med Tower Bridge/The Shard (beroende på hur stort Doctor Who fan du är)

Allt som allt så var det väldigt trevligt, lite synd bara att vi inte hann med musikal också, men de är ändå så dyra. Nästa gång!

Nu blir det bara plugg resten av veckan, de flesta här är fortfarande bortresta så det blir påtvingad studieisolering, vilket nog är bra så att jag blir klar snart... Dessutom har jag ändå helgen att se fram emot, bio med David och födelsedagsfest hos Lindy hop gänget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar