söndag 5 maj 2013

Amanda

Dags för en uppdatering! Amanda har varit här sen i måndags och vi har haft så kul: inga krav på saker vi BORDE eller MÅSTE göra, vi har bara tagit det lugnt och roat oss som man ska.

Vi har

Shoppat och gått och kollat på Ironman 3:


Inte 3D glasögon från på IMAX, men ni måste hålla med om att de här är rätt snygga.


Ätit doughnuts och slappat i solen:

Fasen, vi måste börja bli gamla med tanke på hur mycket vi har sovit eftermiddag sen vi kom hit...

Sen promenerade vi runt i London, Forbidden Planet (så klart) och köpte jordgubbar i Vauxhall




På lördag så var det Frigby, dvs en fotbollsmatch mellan mitt "elevhem" Digby Stuart och ett annat, Froebel. Så vi åkte buss (en buss full med fulla och högljudda 18-åringar)  upp till en arena 30 min bort. Sen började inte matchen förrän 13.30, men det var vattenkrig och en bar så vi hade rätt trevligt ändå. Vi vann matchen också - det var ju inte heller så illa.


Sen på kvällen så var det Bop! Vi måste ju gå, Bop är jättekul och Amanda skulle åka hem samma kväll så vi drog dit och hade kul tills Amanda tog bussen hem. 

Däremellan så var vi till en annan klubb på onsdagen, jag var och såg Russell Howard's Good News på tisdagen (mer om det senare om jag kommer ihåg det), Star Wars filmkväll med drinking game, dejt etc.

Det hinner hända så mycket på bara några dagar, jag insåg hur mycket jag har saknat livet hemma, men också hur mycket jag tycker om livet här... Och snart ska jag överge båda två för två veckor på Irland, jag håller på att packa nu - det är så svårt att veta vad man ska ta med sig! Jag försöker resa lätt, men det är inte så enkelt när man måste ha med sig ett par stövlar...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar